Thursday, February 6, 2014

Datang gagak-gagak mengajar manusia cara menguburkan mayat itu

Masih lagi kita termengah menjarah hanya jadikan Al Qur'an sebagai bacaan ritual Surah YaSiin di malam Jumaat atau di majlis-majlis kenduri arwah? Seronok setakat baca beberapa Surah-surah lazim dan Surah-surah Al-Insaan dan Protokolkan setiap Subuh Jumaat membaca Surah As Sajdah.

Kita membaca Al Quran namun masih menjadi "Qaumun La Yakaaduna Yafqahuna Qaula". "Menjadi Qaumun La Yakaaduna Yafqahunya Hadiisa". Gah dengan nama seorang Islam sebagaimana tertera di Kad Pengenalan. Menjerkah-jerkah Orang di negara Israel dan katakan mereka itu ummat yang degil. Al Qur'an kata Bani Isra'il itu degil munggil. Itulah orang yang kita jerit menyerekah yang darah mereka adalah darah kita dalam jalur-jalur DNA yang sama. Kuat susunan maklumat DNA antara kita dan para tentera Zionis yang menembak rambak anak-anak Palestina. Merekap-rekap bentuk DNA antara penembak-penembak kejam itu dan orang-orang yang ditembaknya. 

Demikianlah tak jauh bedanya rangkaian-rangkaian DNA antara tentera Thailand yang bersusur galur DNA darah keturunan Kerajaan Kutai yang juga datang dari daerah wilayah Sasan Parsi itu. Yang ditembak mereka adalah orang-orang yang nama mereka itu kini adalah Patani yang dulukalanya datuk mereka asal kerajaan Siam Kedah yang berpayung Sri Vijaya. Pastilah tepat sekali DNA sang penembak dan yang ditembak itu satu jajarannya.

Demikianlah di dalam Surah Al Ma'idah:5 antara Surah terakhir diturunkan Allah kepada Nabinya dan ada rekod yang nyatakan ayat112-114 menjadi ayat-ayat yang terakhir sekali diajarkan Nabi Muhammad kepada para Sahabatnya. Kita mesti baca bagaimana sidua orang Anak Nabi Adam itu yang mana sang yang menyerahkan Qurbannya tanpa taqwa menjadi amarah Nafsunya mengangkat tangan membunuh nafsu yang seDNA dengannya sehingga rebah kebah adik beradiknya dikedosaan tangannya yang berdarah merah; darah adik beradiknya. Mati Insan Bertaqwa itu di kejahatan nafsu diNazghuni Syaithaani Insan Yang Tidak Bertaqwa. 

Datang gagak-gagak mengajar manusia cara menguburkan mayat itu. Lalu diperhatikan sang pembunuh itu cara gagak melakukannya; mengorek tanah dan simpan mayat dan tanam ianya dengan tanah jua. Itulah Gurap namanya.

No comments:

Post a Comment